"Umiłowani, miłujmy się wzajemnie ponieważ miłość jest z Boga. Kto nie miłuje, nie zna Boga, bo Bóg jest Miłością" 1J4.7-8

16 marca 2016

16 - 24 Marzec

Jako nowenna na kolejne dni - Słowo Boże, fragmenty
Psalmu 119.
Prośmy Pana Boga o wytrwanie w Jego Słowie, w Jego prawie miłości, w czynieniu dobra.

16 Marzec
Szczęśliwi, których droga nieskalana, 
którzy postępują według Prawa Pańskiego.
Szczęśliwi, którzy zachowują Jego upomnienia,
całym sercem Go szukają, 

którzy nie czynią zła, lecz kroczą Jego drogami. 
Ty na to dałeś swoje przykazania, 
by pilnie ich przestrzegano.

17 Marzec
Oby moje drogi były niezawodne 
w przestrzeganiu Twych ustaw!
Wtedy nie doznam wstydu,
gdy zważać będę na wszystkie Twe przykazania.
Chcę Ci dziękować szczerym sercem,
gdy nauczę się wyroków Twej sprawiedliwości.
Przestrzegać będę Twych ustaw:
nie opuszczaj mnie nigdy!


18 Marzec
Jak młodzieniec zachowa ścieżkę swą w czystości?
- Przestrzegając słów Twoich.
Z całego serca swego szukam Ciebie;
nie daj mi zboczyć od Twoich przykazań!
W sercu swym noszę Twą mowę,
by nie grzeszyć przeciw Tobie.
Błogosławiony jesteś, Panie,
naucz mnie Twoich ustaw! 

19 Marzec
Opowiadam swoimi wargami 
wszystkie wyroki ust Twoich.
Cieszę się z drogi Twych upomnień
jak z wszelkiego bogactwa.
Będę rozmyślał o Twych postanowieniach
i ścieżki Twoje rozważał.
Będę się radował z Twych ustaw:
słów Twoich nie zapomnę. 

20 Marzec
Czyń dobrze słudze swojemu, aby żył 
i przestrzegał słów Twoich.
Otwórz moje oczy, abym ujrzał
dziwy Twojego Prawa.
Jestem gościem na ziemi,
nie kryj przede mną Twych przykazań! 
Dusza moja omdlewa tęskniąc
do wyroków Twoich.

21 Marzec
Zgromiłeś pysznych; 
przeklęci odstępujący od Twych przykazań!
Oddal ode mnie hańbę i pogardę,
bo zachowuję Twoje napomnienia.
Choć możni zasiadają zmawiając się przeciw mnie,
Twój sługa rozmyśla o Twoich ustawach.
Bo Twoje napomnienia są moją rozkoszą,
Twoje ustawy są moimi doradcami. 

22 Marzec
Przylgnęła do prochu moja dusza
Przywróć mi życie według Twego słowa!
Opowiedziałem Ci moje drogi i wysłuchałeś mnie:
o Twoich ustawach mię poucz!
Pozwól mi zrozumieć drogę Twych postanowień,
abym rozważał Twe cuda.

23 Marzec
Moja dusza nie zaznaje spoczynku ze zgryzoty: 
podźwignij mię zgodnie z Twoim słowem! 
Drogę kłamstwa odwracaj ode mnie, 
daj mi zaś łaskę Twojego Prawa!

24 Marzec
Drogę wierności obrałem, 
pragnąc Twoich wyroków.
Lgnę do Twoich napomnień,
nie daj mi okryć się wstydem!
Biegnę drogą Twoich przykazań,
bo czynisz moje serce szerokim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz